Poľovníctvo TEREM

Poľovnícke potreby | Poľovníctvo TEREM

Telefonické objednávky na: 0903 477 007 Po - Pia od 10:00 do 17:00
Späť

Ako sa brániť proti divej zveri

Pridané: 24.7.2017 07:59:50 Počet zobrazení: 313

24 Júl 2017

Ako odplašiť divú zver

Ako sa brániť proti divej zveri

Mnohí majitelia záhrad a pozemkov v blízkosti lesov ako aj poľnohospodári veľmi dobre poznajú, aké to je, keď im divá zver nivočí porasty, rozryje trávnik, poobhrýza stromy alebo len poškodí oplotenie. Hoci je pohľad na majestátneho jeleňa alebo diviaka v prírode vrcholne romantický, v záhradkároch alebo farmároch jelenia a hlavne diviačia zver vzbudzuje skôr nevôľu a obavu o svoj majetok.

Existuje niekoľko metód ako sa proti divej zvery brániť. Odpudiť je ich možné buď chemickými, akustickými, vizuálnymi odpudzovačmi, alebo elektrickými oploteniami (ohradníkmi). Mechanické zábrany ako drevené alebo kovové ploty poväčšine divá zver z väčšou alebo menšou námahou prekoná.

Na trhu sú rôzne elektrické oplotenia - ohradníky, mobilné (prenosné) alebo aj pevné, ktoré pracujú na princípe elektrického šoku. Ten vznikne uzavretím obvodu elektrického vodiaceho kábla (ohradníka) so zvieraťom a zemou. Podľa veľkosti zvieraťa, ktoré buď chránime v oplotení, alebo mu chceme zamedziť prístup do ohrady je potrebné zvoliť hlavne vhodnú hrúbku vodiaceho kábla, počet okruhov ako aj ich výšku a umiestnenie od zeme. Elektrickým oplotením je možné chrániť majetok pred jeleňou zverou, diviakmi, vlkmi dokonca aj pred medveďom. Toto riešenie je však dosť finančne náročné (vstupné napájanie je buď zo siete 220V alebo solárnym panelom) je aj dosť prácne. Ale na druhej strane si nevyžaduje takú častú údržbu alebo opakovanú aplikáciu ako iné odpudzovače.

Naopak pachové odpudzovače (pachové oplotenia) sú menej prácne, ale vyžadujú si aplikovať látku opakovane po 4 až 12 týždňoch. To závisí od zloženia pachovej látky, z ktorej sú vyrobené ako aj od počasia. Tieto pachové odpudzovače ako napr. Animalit, Kornitol, Hukinol môžu byť vyrobené buď na prírodnej alebo chemickej báze. Pachové oplotenie (ohradník) sa vytvára pomocou pachom nasiaknutej látky, ktorá sa umiestňuje vo výške pásu okolo celého územia, ktoré je potrebné chrániť. Vzdialenosť medzi umiestnením pachových tampónov je tiež závislá od zloženia pachového odpudzovača, tak aby v konečnom dôsledku bola ochrana účinná.

Na odplašenie medveďa je možné tiež použiť pachový odpudzovač v spreji (napr. Bear Buster), ktorý môže mať tiež rôzne zloženie a účinnosť. Vo voľnej prírode je možné predísť stretnutiu s medveďom hlučným správaním sa, napríklad nosením zvončekov - rolničiek, búchaním palicou o stromy alebo chodník tak, aby sa minimalizovalo toto riziko stretnutia s nebezpečnou divou zverou, ktorá má v sebe prirodzenú plachosť.

Spolu s pachovým odpudzovačom je možné použiť aj vizuálno-akustický odpudzovač. Poväčšine sa jedná o alumíniové pásiky, na ktorých sú pripevnené tampóny s pachovým odpudzovačom. Tento pásik môže mať napr. tvar písmena A a je poskladaný do harmoniky, tak aby vo vetre vytváral zvuk a pri slnečnom alebo mesačnom svite odrážal svetlo. Pachové odpudzovače pritom nie sú pre človeka nebezpečné, a vhodnou aplikáciou je možné dosiahnuť vysoký účinok ochrany pred diviakmi, jeleňmi, srncami, ba dokonca i drobnou zverou ako sú králiky, kuny, líšky, hraboše i krti.

Plašiť zver je možné aj akustickými odpudzovačmi, ktoré využívajú najmodernejšie vysokofrekvenčné technológie. Ich dosah, napájanie a doba účinnosti, ako aj účinky na zver sú rôzne. Ale pri vhodnom výbere je možné odháňať drobnú zver a hlodavce ako sú myši, plchy, potkany, veverice, kuny, lasice tchory a iný škodcovia.

A asi ekonomicky najlacnejšie sú tie „overené“ domáce recepty na odplašenie zveri, ako napríklad čierne korenie rozsypané po pozemku účinné proti diviakovi, alebo vyrobenie si pachového oplotenia (ohradníku) z ľudských vlasov, ktoré tak isto môžu odpudiť divú zver alebo aj kuny z neželaného obhrýzania káblov pod kapotou auta. Tam niektorý ľudia umiestňujú aj voňavé arómy určené pre interiér auta, len aby predišli možným škodám.

Existuje mnoho overených, ale aj menej overených rád ako sa zbaviť neželaného návštevníka. Záleží aj od finančných možností a vlastných skúseností každého jednotlivca, ktorý spôsob bude najúčinnejší práve pre vyriešenie toho jeho problému.

Medzi najpredávanejšie odpudzovače u nás patria Kornitol Rot a Animalit

Diskusia

(0 komentárov)
Žiadne komentáre

Poľovnícky e-shop

Objednať si môžete cez eshop alebo telefonicky

0903 477 007

048 4125 109

info@polovnictvoterem.sk

polovnictvoterem

Môžete nám dôverovať

Spĺňame podmienky bezpečného a transparentného nákupu Slovenskej asociácie pre elektronický obchod

terem saec

Vďaka vám - našim spokojným zákazníkom, sme získali certifikát overené zákazníkmi

Pridajte sa k najväčšej poľovníckej komunite na Facebooku

Polovnicke potreby | Polovnictvo TEREM ® since 1991
Táto stránka používa cookies. Viac info